Online werkplek check-up
Een preventieve online werkplekcheck
- Voor medewerkers
- Aanvraag via werkgever of bedrijfsarts
- Individueel
Wat is een online werkplek check-up?
Een goede thuiswerkplek draagt bij aan de inzetbaarheid van uw medewerkers: fysieke klachten worden voorkomen en het risico op verzuim is lager. Reden te meer om hier aandacht aan te besteden dus.
De online werkplek check-up voorziet uw medewerkers van een online advies over een gezonde werkhouding en werkstijl. Tijdens de check-up worden de volgende vragen beantwoord:
- Wat zijn de gevolgen van een ongunstig werkklimaat en ongunstige werkomstandigheden?
- Wat is de mogelijke invloed van stress op het lichaam?
- Hoe kun je een thuiswerkplek het beste inrichten?
- Hoe kun je zorgen voor een ontspannen werkhouding?
De deelnemer leert uiteraard ook zelf de werkplek op een juiste manier in te stellen.
Voor wie?
Als werkgever kunt u de online werkplek check-up preventief inzetten om uitval of fysieke overbelasting bij uw medewerkerste voorkomen.
Wie verwijst?
De bedrijfsarts of werkgever stelt vast of de medewerker in aanmerking komt voor een werkplek check-up.Welke zorg?
De online werkplek check-up is een eenmalige inventarisatie van de werkomstandigheden van uw medewerker en bestaat uit de volgende stappen:
- Via een videobel-afspraak analyseert de (arbeids)fysiotherapeut de werkplek van de medewerker.
- Uw medewerker krijgt vervolgens advies op maat voor een gezonde werkhouding en werkstijl.
- De medewerker ontvangt een verslag met een concreet en persoonlijk advies over de maatregelen die hij/zij kan nemen om klachten te voorkomen of te beperken.
Wie voert de zorg uit?
- De werkplek check-up wordt uitgevoerd door BIG-geregistreerde fysiotherapeuten en arbeidsfysiotherapeuten.
- De individuele instructie vindt plaats via online beeldbellen.
- Kosten zijn inclusief tijd voor rapportage.
Uitgevoerd door
Kosten
€ 215,00