Meer ontspannen

Voldoende ontspanning is belangrijk om gezond te blijven. Je lichaam en je geest hebben tijd en ruimte nodig om te herstellen na hoge inspanning. Dit lukt niet als je van alles moet van jezelf of met je gedachten constant bij je werk, gezin of andere dingen bent. Juist dan is het belangrijk om ontspanningstijd voor jezelf in te plannen. Meer ontspannen kan je helpen om stressklachten te voorkomen.

Met jezelf aan de slag

Het kan soms moeilijk zijn om echt te ontspannen en los te komen van je eigen gedachten. Wil je loskomen van de dagelijkse drukte en meer ontspannen? Er zijn een aantal zelfhulpmodules en apps die je hierbij kunnen helpen.

Tip!

Kijk ook eens naar de tools bij Meer en beter bewegen. Beweging helpt namelijk om stress- en spanningsklachten te verminderen.

Online zelfhulp

Met deze gratis zelfhulp-modules van Mirro E-health ga je zelfstandig en anoniem aan de slag. De tips, oefeningen en ervaringsverhalen in de modules helpen je om beter om te gaan met stress of meer te ontspannen.
#1 Minder piekeren

Lig je wel eens in bed na te denken over allerlei zaken? Of kun je je gedachten soms niet stoppen? Het is vervelend als je gedachten steeds terugkeren naar eenzelfde punt. Vul de test in en leer omgaan met je gepieker.

#2 Omgaan met angst en paniek

Houdt angst je soms meer in de greep dan je zou willen? Leer je eigen angst en paniek beter begrijpen, denkpatronen doorbreken en meer ontspannen. En voorkom dat angst je leven beheerst.

#3 Voorkom werkstress (burn-out)

Stress hoort bij het leven. En dus ook bij werken. Maar je krijgt er last van als je langere tijd werkstress ervaart. Met concrete tips en oefeningen leer je werkstress aanpakken.

Handige apps om meer te ontspannen

Neem jij genoeg tijd voor jezelf om te ontspannen? Er zijn een aantal gratis apps die je kunnen helpen om meer te ontspannen. Wij hebben de beste apps voor jou geselecteerd. Deze apps helpen je om op verschillende manieren te ontspannen.

Tip 1

VGZ Mindfulness coach

Wil je meer in het hier en nu leven? En beter omgaan met stress? Volg het mindfulnessprogramma van 5 weken of kies zelf uit de meer dan 40 oefeningen. Ook gratis als je niet bij VGZ bent verzekerd.

Download voor iOS of Android.

Tip 4

Peak Brain Training

Peak maakt gebruik van spellen en puzzels om het geheugen, het taalgebruik en het kritisch denken uit te dagen, zodat je geest actief blijft. En je wordt elke dag uitgedaagd met een nieuwe breintraining van 10 minuten.

Download voor iOS of Android.

Tip 2

Happify

Wil je positiever in het leven staan? En minder stress ervaren? Happify helpt je hiermee met behulp van verschillende opdrachten. Je begint eerst met een korte vragenlijst.

Download voor iOS of Android.

Tip 3

Colorfy: kleurboek volwassenen

Zie je mindfulness niet zitten, maar wil je wel ontspannen? Dan biedt Colorfy, het kleurboek voor volwassenen uitkomst. Met heel veel kleurplaten! Gewoon mooi inkleuren.


Download voor iOS of Android.
X

Mijnbedrijfszorg maakt gebruik van cookies. Gaat u hiermee akkoord?

Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.

Ja, ik ga akkoord