Veelgestelde vragen over Bedrijfszorg
Hieronder hebben we de antwoorden op de veelgestelde vragen (FAQ) voor u verzameld. Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met ons. We helpen u graag verder!
Aanvragen
-
De hoofdaccounthouder kan in één overzicht zien welke interventies zijn aangevraagd en wat de status van de interventies is. Dit is tevens voor de hoofdaccounthouder mogelijk via het dashboard.
-
Alleen de hoofdaccounthouder kan subaccounts aanmaken voor aanmelders. Ook kan een hoofdaccounthouder zelf een bedrijfsarts machtigen om aanmeldingen te doen.
-
U kunt opnieuw de juiste interventie aanvragen via Mijn Bedrijfszorg. De onjuiste aanvraag kunt u annuleren.
-
Als een traject moet worden verlengd, bijvoorbeeld omdat er nog een aantal extra behandelingen nodig zijn, hoeft hiervoor niet nogmaals een interventie te worden aangevraagd. Als er een verlenging nodig is kunt u dit, onder vermelding van het interventienummer, doorgeven aan onze werkgeversdesk.
-
Medewerkers kunnen zelf geen interventies aanvragen op Mijn Bedrijfszorg. Zij kunnen alles alleen inzien en de beschrijvingen van de verschillende interventies lezen.
-
Ja, de medewerker krijgt een e-mail om akkoord te geven op het doorsturen van zijn of haar persoonsgegevens naar de zorgaanbieder. Na akkoord worden de gegevens doorgestuurd naar de zorgaanbieder en kan de behandeling beginnen.
-
Mogelijk dat de medewerker nog geen akkoord heeft gegeven. Voordat een zorgverlener contact opneemt met de medewerker, ontvangt de medewerker een e-mail met onder andere het verzoek om akkoord te geven voor het doorsturen van zijn of haar gegevens naar de zorgverlener. Zolang dit akkoord niet is ontvangen, wordt de aanvraag niet doorgestuurd naar de zorgverlener.
Kosten en facturering
-
Er zijn geen extra kosten voor het gebruik van Mijn Bedrijfszorg. U betaalt alleen voor de ingezette interventies.
-
De zorgaanbieder stuurt de factuur eerst naar ons, en wij betalen deze namens u. Vervolgens ontvangt u elk kwartaal een verzamelblad van ons met het totaalbedrag van alle facturen van de zorgaanbieder(s). Dit bedrag dient u aan ons te betalen. Voor de volledigheid voegen we de originele facturen van de zorgaanbieder(s) als bijlage bij het verzamelblad.
-
Momenteel is deze functionaliteit nog niet beschikbaar. Deze wordt in de toekomst toegevoegd.
-
Ontdubbelen houdt in dat de zorgkosten voor een deel verhaald kunnen worden op de basisverzekering of aanvullende verzekering van uw medewerkers. Meer uitleg over ontdubbelen vindt u hier.
-
Voor de start van de behandeling vraagt de zorgaanbieder de medewerker om akkoord te geven op de ontdubbelen bij de zorgverzekeraar. Na de behandeling stuurt de zorgaanbieder een deelfactuur naar de zorgverzekeraar van de medewerker. Het bedrag dat overblijft na ontdubbelen betalen wij namens u. Per kwartaal ontvangt u een verzamenblad van ons met één bedrag dat u moet betalen. De originele facturen van de leveranciers worden daarbij meegestuurd.
-
Dit is afhankelijk van de specifieke situatie, de interventie en uw beleid als werkgever. Een uitleg aan de hand van twee voorbeelden vindt u hier. Voor meer (specifieke) informatie verwijzen wij naar uw fiscalist of de Belastingdienst.
Beveiliging
-
Het gegevensverkeer tussen de omgeving van de werkgever en Mijn Bedrijfszorg wordt beveiligd via SSL, waardoor gegevens versleuteld over het internet worden verzonden. Onze hostingomgeving is beveiligd door meerdere firewall-lagen die zorgvuldig worden beheerd en gecontroleerd. De fysieke toegang tot gegevensmedia voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen in datacenters. Het besturingssysteem is beschermd met de nieuwste systeempatches en servicepacks.
Daarnaast voeren we op het portaal maandelijks penetratietests uit volgens de OWASP-richtlijnen, en bij belangrijke updates wordt een derde partij ingeschakeld om de website op kwetsbaarheden te controleren.
Mijn Bedrijfszorg heeft meerdere beveiligingslagen. Mocht één laag falen, dan zorgt de volgende laag voor bescherming. Dit waarborgt de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van de applicatie. VGZ volgt de ISO27001-richtlijnen en het OWASP-model voor veilig ontwikkelen en een gecontroleerde life cycle.
De gegevens in het portaal zijn uitsluitend toegankelijk voor geautoriseerde medewerkers die deze gegevens nodig hebben voor hun werkzaamheden. We gebruiken Salesforce om alle data op te slaan, en ook Salesforce voldoet aan de vereiste ISO-verklaringen. -
Als er een datalek wordt geconstateerd, meldt coöperatie VGZ dit binnen 24 uur bij de hoofdaccounthouder van uw organisatie.
Algemene voorwaarden
-
We hebben algemene voorwaarden nodig omdat wij de gegevens van medewerkers verwerken. Na de interventieaanvraag door de werkgever en de goedkeuring van de medewerker(s), sturen wij de gegevens door naar de zorgaanbieder.
Coöperatie VGZ is hierbij verwerkersverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). -
Op dit moment kunnen wij de algemene voorwaarden niet voor u aanpassen. Om gebruik te kunnen maken van Mijn Bedrijfszorg dient u de huidige algemene voorwaarden goed te keuren. We staan echter altijd open voor uw suggesties om onze dienstverlening te verbeteren.

Vragen?
Heeft u nog vragen of kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag!

Blijf op de hoogte
Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe interventies en ander bedrijfszorg nieuws? Meld u nu aan voor de Mijn Bedrijfszorg nieuwsbrief.